Een stralende lach begint bij een gezonde mond. Een gezonde mond is essentieel voor gezond tandvlees en minder gaatjes, wat op zijn beurt bijdraagt aan uw algehele gezondheid. Onze preventieve aanpak gaat dan ook verder dan alleen gebitsreiniging. Dentalways helpt en ondersteunt om uw gebit gezond te houden en mondgezondheidsproblemen te voorkomen. Hierbij wordt altijd zorg en advies op maat geleverd, afgestemd op uw unieke behoeften en mondgezondheid. Dentalways beschouwt dit als duurzame mondzorg met als ultiem doel: een leven lang genieten van een gezonde lach.

Regelmatig op bezoek bij de preventie-assistent of de mondhygiënist is daarom belangrijk voor de mondgezondheid. De preventie-assistent en de mondhygiënist controleren het tandvlees op ontstekingen en verwijderen tandsteen. Tandsteen en tandplak kunnen er namelijk voor zorgen dat ons tandvlees gaat ontsteking (gingivitis). Als deze ontsteking te lang blijft zitten kan het kaakbot door de ontsteking beïnvloed worden (parodontitis). Het kaakbot verdwijnt, vaak zonder dat je dit voelt en het tandvlees trekt terug. Als dit kaakbot eenmaal weg is, zal het nooit meer terugkomen. Dus voorkomen is erg belangrijk.

Extra tips voor een goede mondgezondheid:
1. Gebruik een elektrische tandenborstel.
2. Gebruik stokers of ragers tussen de tanden, om ook daar alle tandplak weg te halen.
3. Poets uw tong. Dit kan met een tongschraper, maar ook met een normale tandenborstel.

Bent u al even niet bij de preventieassistent of mondhygiënist geweest? Maak bij ons een afspraak en dan zorgen we samen voor een gezonde mond!