Tandvleesbehandelingen

Over

Gezond tandvlees is de basis van een gezonde mond. Het tandvlees beschermt en bekleedt het kaakbot en de wortels van de kiezen en tanden. Tandvleesbehandelingen zorgen ervoor dat het tandvlees hersteld kan worden.

Professionele gebitsreiniging

Naast uw halfjaarlijkse controle afspraak bij de tandarts heeft u bij Dentalways ook afspraken bij de mondhygiënist, paro-preventie assistent of preventie assistente voor een professionele gebritsreiniging. Hoe vaak u deze afspraken heeft per jaar is afhankelijk van uw gebitssituatie.

Tijdens deze afspraak kunt u het volgende verwachten:

• Het uitvoeren van een plak (plaque) kleurtest
  • Het in kaart brengen van de conditie van het tandvlees
  • Individuele begeleiding om uw mond zelf optimaal te kunnen onderhouden
  • U krijgt voedingsadviezen om gebitsproblemen te voorkomen
  • Het verwijderen van tandsteen en plak (plaque)
  • Polijsten van het gebit
  • Het uitvoeren van preventieve behandelingen zoals fluorideapplicatie of behandelingen tegen gevoelige tandhalzen.

Tandvleesontsteking behandelen

Een tandvleesontsteking wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van tandsteen en tandplak en dus bacteriën in de pockets. Hoe dieper de pocket is, hoe dieper het tandsteen zit. De mondhygiëniste behandeld dit op door diep onder het tandvlees schoon te maken.

Wanneer u een tandvleesontsteking heeft, is dit in de meeste gevallen (samen met uw eigen inzet) goed te behandelen. De mondzorgverlener zal samen met u besluiten voor een passend behandeltraject.